همه چیز درباره تنظیم دفاتر قانونی و دلایل رد دفاتر

تنظیم دفاتر قانونی پلمپ شده شرکت‌هایی که طبق قانون٫ مشمول مالیات تکلیفی هستند الزامی است و بایستی صورت هزینه های سالانه را بر اساس استاندارد های حسابداری در آن درج کرده و در پایان سال مالیاتی در اختیار ممیزان سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند تا طبق قانون مالیات های مستقیم٬ مالیات شخص حقیقی یا حقوقی محاسبه و پرداخت شود.

رد دفاتر قانونی موجب علی الراس بوده و مودی مالیاتی را از بسیاری از بخشودگی ها و معافیت ها محروم می کنند. دفاتر  قانون باید حرفه ای و درست تنظیم شود تا ضریب رد آن توسط ممیزان مالیاتی کاهش یافته و شرکت/موسسه از تسهیلاتی که به موجب قانون برای ارائه دهنده دفاتر قبول شده تخصیص یافته (مثلا ۵ درصد معافیت مالیاتی برای قبولی ۳ سال متوالی دفاتر قانونی شرکت) بهره مند شود.

حتما بخوانید : راهنمای مصور دریافت پلمب دفاتر قانونی 

شرکت محاسبان تلاشگر خبره با سال ها تجربه موفق در ارائه خدمات مشاوره و مالیاتی و خدمات حسابداری و مالی شامل: تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، ارزش افزوده، گواهی مربوطه، تنظیم گزارشات فصلی، انجام حسابداری شرکت های بازرگانی، پیمانکاری، خدماتی، تولیدی، نظارت بر واحدهای مالی جهت کنترل اسناد و به روز رسانی نرم افزارهای مربوطه، آماده ارائه خدمات به مودیان مالیاتی و اشخاص حقیقی و حقوقی سراسر کشور است تا از بخشودگی و معافیت های مالیاتی حداکثری، بهره مند شده و بهره وری کسب و کار و سود دهی خود را افزایش دهند.

در این گزارش شما را با همه اطلاعاتی که برای تحریر و تنظیم  دفاتر قانونی شرکت/موسسه بر اساس قانون تجارت نیاز دارید و هم چنین نحوه برخورد قانون مالیات های مستقیم با دفاتر قانونی اشخاص حقوقی آشنا می کنیم و دلایل رد دفاتر هم بیان شده است.

اگر شما مودی گرامی نیز نظرات و دیدگاهی در ارائه دفاتر قانونی مجموعه خود در سال های اخیر داشتید و تجربه ارزشمندی در نحوه رسیدگی به دفاتر و صدور برگه تشخیص مالیاتی دارید٬ آن ها را با ما در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.